Знаете ли, че при децата със синдром на Даун освен прогрес има и регрес. Ако натрупаните знания, усвоени до момента, не се поддържат и подхранват, те избледняват и детето регресира. Забравя част от научените неща и запомненото намалява като обем. Да, това е особеност на техният мозък и като я знаем, ние можем да опитваме да поддържаме наученото по различни начини.
Ето защо, играейки тази вечер с кубчетата, ние започнахме да правим и букви с тях. Всъщност, идеята се роди от Вяра, а аз видях потенциал да затвърдим познаването на буквите.
Вяра създаде сама първо буква Г, като “грозде”, после буква А. След това аз й направих буква Ф и тя започна да изброява думи, започващи с Ф: фазан, фенер, Франки (от едно филмче).
Бях удивен!!
И така, играта премина плавно в обучение.
За да не позволяваме регрес, трябва да работим за прогрес.