Четенето има 2 страни като процес – декодиране и разбиране.
Декодирането включва стратегии и умения за разграничаване на вече познатото.
Декодирането работи с 2 знакови системи – буквена и звукова. Четящият трябва да борави с азбучния код, за да може да прави преход от едната в другата и да прави съотнасяния буква-звук.
Този път съотнасяме звук-буква “Ш” и “Ж”.
„Зар хвърли, буква огради, звук изговори, дума измисли!“ ️✨
В нашето социално предприятие децата със специални образователни потребности усвояват нови знания активно и с усмивка..
понякога и с танци.
А напоследък с все по-голяма доза
усърдие и увереност при някои от тях.
И това ни прави много горди!
Тук играем със звуковете Ш и Ж.
Как?
1️⃣ Хвърляме зара
2️⃣ Откриваме и ограждаме буквата – Ш или Ж
3️⃣ Изговаряме звука силно и ясно ️
4️⃣ Измисляме дума, която започва или съдържа този звук ✨
Така децата не само учат връзката „звук – буква“, но и развиват речников запас, тренират дългосрочната памет .
За нас всяка игра е стъпка към по-уверено четене.






